- Úvod
- Ústav
- Lidé
- Výzkum
- Aplikace
- Semináře a akce
- Knihovna
- Doktorské studium
- Kariéra
Informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
ÚSTAV INFORMATIKY AV ČR, v.v.i., zapsané v rejstříku veřejných výzkumných institucí
Pracoviště bylo zřízeno usnesením 71. zasedání prezidia Československé akademie věd ze dne 26. listopadu 1974 s účinností k 1. červenci 1975 pod názvem Centrální výpočetní středisko ČSAV. Ve smyslu §18 odst. 2 zákona č. 283/1992 Sb., se stalo pracovištěm Akademie věd České republiky s účinností ke dni 31. prosince 1992. Usnesením 18. zasedání Akademické rady AV ČR ze dne 2. června 1998 bylo pracoviště s účinnosti od 1. července 1998 přejmenováno na Ústav informatiky AV ČR. Na základě zákona č. 341/2005 Sb. se právní forma Ústavu informatiky AV ČR dnem 1. ledna 2007 změnila ze státní příspěvkové organizace na veřejnou výzkumnou instituci a byla stanovena jeho působnost. Název instituce se se tedy změnil na ÚSTAV INFORMATIKY AV ČR, v. v. i., (dále jen "ústav").
Zřizovatelem podle zákona 341/2005 Sb. je Akademie věd České republiky.
Posláním ústavu je v souladu s zřizovací listinou Ústavu informatiky uskutečňovat primárně vědecký výzkum v oblasti informatiky, přispívat k využití jeho výsledků a zajišťovat infrastrukturu výzkumu.
Viz struktura ústavu.
Viz kontakty.
Bankovním převodem:
Banka: Raiffeisenbank a.s.
Vlastník účtu: ÚSTAV INFORMATIKY AV ČR, v.v.i.
Číslo účtu: 7915438002/5500
SWIFT / BIC: RZBCCZPP
IBAN: CZ30 5500 0000 0079 1543 8002
IČO: 67985807
DIČ: CZ67985807
Viz zřizovací listina Ústavu informatiky a další listiny Ústavu informatiky uložené ve sbírce listin na stránkách rejstříku veřejných výzkumných institucí.
Ústav nemá k dispozici a neposkytuje licenční smlouvy.
Vnitřní právní předpisy související s činností Ústavu:
Na základě přístupů ve vyspělých zemích EU a v souvislosti s Vládní metodikou Strategie rovnosti žen a mužů na léta 2021–2030 (Strategie 21+) bylo potvrzeno, že antidiskriminační principy zvyšují konkurenceschopnost příslušných zemí. Jsou nezbytné jak pro rozvoj samotný, tak i pro přilákání a následné udržení talentovaných zaměstnanců a zaměstnankyň bez ohledu na věk, pohlaví, náboženské vyznání, sexuální orientaci, národnost nebo zemi původu (viz Zásady genderové politiky ÚI AV ČR, Dodatek 2023, Plán genderové rovnosti ÚI AV ČR).
Právní předpisy související s činností Ústavu:
Žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím lze podávat v elektronické nebo písemné na uvedené kontakty.
Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu, případně adresu pro doručování. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla, případně adresu pro doručování, pokud se liší. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Ústav je oprávněn žádat úhradu nákladů na pořízení informace dle Sazebníků úhrad nákladů v souvislosti s poskytováním informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Žádosti, stížnosti, návrhy, podněty nebo jiné dožádání lze podat na emailovou adresu ics@cs.cas.cz.
Proti rozhodnutí povinného subjektu lze podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí odvolání, a to písemně. Odvolání se doručuje povinnému subjektu, který rozhodnutí vydal, tedy ústavu. Povinný subjekt ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu.
Žadatel může, při splnění zákonných důvodů, podat stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace, zejména pokud mu nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti ve lhůtě do 15 dnů ode dne doručení žádosti ústav, nebo mu nebyla poskytnuta informace buď vůbec, nebo pouze částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí. Stížnost lze podat písemně na uvedené kontakty a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení o vyřízení žádosti, nebo ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace, nebo ode dne uplynutí lhůty pro rozhodnutí podle § 15 odst. 3 nebo pro vyřízení žádosti o informace stanovené v rozhodnutí podle § 16a odstavce 6 písm. b).
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Ostatní žádosti, návrhy a jiná dožádání jsou vyřizována v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, a v souladu s vnitřními předpisy ústavu)
Popis postupu ústavu při vyřizování žádostí, návrhů a jiných dožádání občanů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím: